mardi 1 novembre 2011

Les week-ends



pull - knit, boots : IM Etoile/ jeans, scarf -écharpe: H&M/trench : Zara/ bag -sac : Abaco

Here's what I've been wearing  a couple of week-ends ago. Only my favorites piled up.
The knit I wear at least once a week which works with everything, used up to the cord softest cheapest denim jeans which are the perfect fit, the over exposed boots that I've owned for years and one of my best investment, the genius size (not too big, not too small) distressed leather messenger bag and the classic trench, a great versatile piece, ideal for the mid season.

Voilà ma tenue du week-end précédent. Que mes vêtements chouchous: le pull que je porte au moins une fois par semaine qui va avec tout, mon jean usé à la corde à la coupe pile-poil parfaite, une "vieille" besace en cuir aux dimensions géniales (pas trop petit, ni trop grand), les boots adorées vues et revues partout mais inégalées, l'un de mes meilleurs retours sur investissement et le trench, le classique passe-partout, parfait pour la mi-saison.



coat-manteau: Isabel Marant/ linen tee - tshirt en lin: IM Etoile/ jeans, bag-sac: H&M /patent pumps - escarpins vernis : André

And last week-end. After getting my coats back from dry cleaning, storing my mid-season outerwear we had a "heat" wave. Instead of the 5°c in the morning, it was about the double and around 20's the afternoon. So for once I wore my coat with just a long sleeved linen tee underneath. 
The rest of the outfit remains basic, no pop of colors and except for a mysterious red or wine colored bag envy, wether it's for work or the week-ends all my looks share that constant neutrality. Which is exactly what I want right now.

Juste quand je récupère mes manteaux du pressing et après avoir rangé mes vestes et manteaux de mi-saison, voilà que les températures remontent spectaculairement. De sorte que pour la première fois, le week-end dernier, j'ai porté mon manteau simplement avec un tee-shirt à manches longues en lin.
Le reste de la tenue est basique, les couleurs ne tranchent pas et à part une mystérieuse envie d'un sac rouge ou bordeaux, que ce soit pour le bureau ou le week-end toutes mes tenues gardent cette constance très neutre. 
Juste ce dont j'ai envie en ce moment. 

10 commentaires:

  1. j'aime beaucoup ton style ! Passe donc voir ma page peut on se follow ?
    Bises

    RépondreSupprimer
  2. Love the IM coat with the loose tee and patent pumps. The constant neutrality concept appeals to me, too. I think that we are somehow trained to suspect a lack of colour, which is often difficult to unlearn. I keep trying:)

    RépondreSupprimer
  3. Perfect!! I've been eying that knit for a long time, trying so hard not to give in. Your pictures make it even harder! I have the striped version from last year and I love it. And your Bator...

    RépondreSupprimer
  4. Lovely outfits! I don't know which one I like more!

    RépondreSupprimer
  5. Prêt: I know which video you're refering to! Isabel's closets are impressive. I wouldn't mind picking a few items and I'm not sure she'd noticed if some were to disappear...

    Merci Daily Glamour! Je viens de découvrir ton blog et te retourne le compliment!

    Lapin de Lune: I used to be so much more daring with colors just a few years ago... I think that my quite conservative work environment also permeated my casual looks. As I don't really have a separate closet for professional and casual wear, I tend to buy and wear neutrals a lot.

    Garderoben: Have you seen the prices on ebay for last year striped sweater? I wanted to get one but the auctions reach such insane amounts! At least, this year's version is less popular (maybe because Kate Moss didn't wear it yet?) and you can still find it in store.

    Thanks Nancy!

    Merci Chouchou-Robine!

    Merci Emmy ! That's very sweet!

    RépondreSupprimer
  6. Tout ce que j'aime, style impeccable! Et ce manteau IM, quelle beauté!

    RépondreSupprimer
  7. Ca fait presque un an que je suis ton blog, je me suis dit que 2012 serait l'année du commentaire. J'aime beaucoup tes tenues, je suis aussi fan des slim et du casual que tu maîtrises à merveille. Cette tenue par exple, je me vois déjà dedans :) Continue à alimenter ton blog, c'est un réel plaisir de te lire!

    RépondreSupprimer
  8. C: Merci beaucoup pour ce message très sympa!
    Ce n'est pas forcément évident de laisser un message sur un blog. Il y en a tellement que je suis moi-même régulièrement depuis des lustres sans pour autant intervenir alors j'apprécie énormément que tu me laisses ce petit mot! C'est toujours agréable de découvrir les lecteurs jusque-là anonymes. Vu que c'est toujours de saison, je te souhaite une bonne année et puis, voilà, une résolution pour 2012 déjà accomplie. Bravo! ;))
    A bientôt!

    RépondreSupprimer